Fizik Tedavi ile Bel Ağrısı İyileşir mi?

Bel ağrısı sorunu yaşayan hastaların belirli bir kısmı kullanılan ilaçlar ve istirahat uygulaması ile düzelmeyebilmektedir. Bu hastalar için önerilen en etkin tedavi yöntemi fizik tedavi nedir. Gelişen teknoloji ile birlikte uzman terapistler tarafından uygulanan bazı fizik tedavi yöntemleri bel ağrılarına iyi gelmektedir. Tekirdağ bel ağrısı tedavisi için hastaya göre belirlenen fizik tedavi yöntemleri sayesinde bu ayarlardan tamamen kurtulabileceğiniz gibi önemli ölçüde azalmasına ve hafiflemesine olanak sağlayabilirsiniz.

Dünyada en yaygın şekilde görülen ağrı tiplerinden birisi bel ağrılarıdır. Bel ağrıları 20 -40 yaş arasında başlayarak 45-60 yaş arasında çok daha sık bir oranda görülmektedir. Bu alanda yapılan bilimsel araştırmalar toplumun yaklaşık % 80’inin yaşamlarının bir bölümünde bel ağrısı çektiği yönündedir.

Karşılaşılan bu bel ağrısının her bir bireyde ortaya çıkma nedeni farklıdır. Aynı zamanda farklı birçok ben rahatsızlığının sonucu olarak oluşan bel ağrısının hangi bel hastalığı sonucunda oluştuğu da hastadan hastaya farklılık göstermektedir. Bu nedenle bel ağrısı sorunu yaşayan her bir hasta için uzman hekimler tarafından yapılan tetkikler sonucunda öncelikli olarak tanı konulmaktadır. Ve bu tanı doğrultusunda fizik tedavi başta olmak üzere en doğru tedavi yöntemi belirlenerek bu rahatsızlığın önüne geçilmesi hedeflenmektedir.

Bel ağrısının sebepleri nelerdir?

Farklı birçok nedene bağlı olarak bel ağrısı sorunu ile karşı karşıya kalabilirsiniz. Yaşam kalitenizi düşüren ve gündelik aktivitelerinizi kısıtlayan bel ağrısının başlıca bazı nedenleri bulunmaktadır. Sürekli olarak kesintisiz bir bel ağrısı yaşıyorsanız işte bu ağrının başlıca nedenleri;
• Kas ve iskelet hastalıkları,
• Bel fıtıkları,
• Bel zincir kemiği kireçlenmesi,
• Düşme ve kaza vb. travmalar,
• Yumuşak doku hastalıkları,
• Romatizmal iltihabi hastalıklar
• Osteoporoz
• Tümörler
• Psikolojik nedenler
Bu sebeplere bağlı olarak gelişen bel ağrısı sorunu için Tekirdağ bel ağrısı tedavisi uygulamaları ile bu ağrılardan kurtulabilir ve yaşam kalitenizi yükseltebilirsiniz.

Bel ağrısı tanı yöntemleri

Bel ağrısında en doğru tedavi yönteminin belirlenebilmesi için öncelikli olarak tanının net bir şekilde koyulması gerekmektedir. Uzman hekimler tarafından farklı tanı yöntemleri kullanılarak bel ağrısının sebepleri araştırılmaktadır. Bu sebeplere bağlı olarak gelişen bel ağrısı için en doğru tedavi yöntemi belirlenmektedir.
• Bel ağrısı tanı yöntemleri şöyledir;
• Uzman hekimler tarafından yapılan kapsamlı bir fizik muayene,
• Radyolojik değerlendirmeler,
• Lomber Mr ve tomografi,
• Kan ve idrar tetkikleri
• Kemik dansitometrisi

Hangi tip bel ağrılarına fizik tedavi uygulanır?

Bel ağrıları akut bel ağrısı ve kronik bel ağrısı olmak üzere iki farklı bölümde ele alınmaktadır. Akut bel ağrıları 6 haftadan kısa süren ve doğru bir tedavi yöntemi ile tamamen geçebilen ağrılardır. İnsanların %80’i yaşamları boyunca en az bir kez akut bel ağrısı ile karşı karşıya kalmıştır. Bu ağrıların nedeni çoğunlukla bir kaza veya bir aktivite olarak görülmektedir. Kronik bel ağrısı ise 3 aydan uzun süren bel ağrılarıdır. Kronik bel ağrılarının mutlaka uzman bir Hekim tarafından tanısının konulması ve bu tanı doğrultusunda etkin bir tedavi sürecinin uygulanması gerekmektedir.
Akut ve kronik bel ağrıları için uygulanan en etkin tedavi yöntemi fizik tedavidir. İçerisinde farklı birçok yöntem barındıran fizik tedaviler sayesinde bel ağrılarından kurtulabilir ya da bu aralarda önemli bir azalma elde edebilirsiniz.

Tekirdağ bel ağrısı fizik tedavi imkanları

Tekirdağ bel ağrısı tedavisi için Uzman bir kadronun ve teknolojik ekipmanları bulunduğu Uzman Doktor Zuhal Karakoyun muayenehanesini tercih edebilirsiniz. Bel ağrısı tanı ve tedavisi için iletişim kurabilirsiniz.

Tekirdağ bel ağrısı fizik tedavi