Multiple Sklerosiz (MS)

Merkezi sinir sisteminin kronik inflamatuar hastalığıdır. Şiddeti ve süresi önceden kestirilemeyen ataklar ve ataklar arası iyileşme dönemleriyle seyreder. Çok az bir kısmında ise başlangıçtan itibaren ilerleyici karakterde görülmektedir. Primer formu 35-40 yaşlarda ortaya çıkar ve kadın ve erkeklerde eşit oranda görülür.

Kaslarda kasılma, güçsüzlük, eklem kısıtlılıkları, yürüyüş bozuklukları, çabuk yorulma, nefes alma ve yutma güçlükleri, titreme, uyuşukluk, ağrı, görme keskinliği kaybı, çift görme, idrar kaçırma, kabızlık ve cinsel fonksiyon bozukluğu gibi bulgular ile seyredebilir.

Rehabilitasyon tedavileri koordinasyonu geliştirmek, kuvvet ve dayanıklılığı arttırmak, eklem kısıtlılığı ve bası yaralarını önlemek, duyusal uyumu arttırmak, günlük yaşam aktivitelerindeki performansı geliştirmek ve güvenlik önlemlerini arttırmak olarak sıralanabilir.

Süreç boyunca Nörolojik takiplerin yanında FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON uzmanın gözetimine girilmelidir.

Sizden Gelen Mesajlar

Bir doktorun hastalara karşı nasıl davranması gerekiyorsa, Zuhal Hanım da o davranışı görebilirsiniz. Çok memnunum. Doktor Hanıma çok teşekkür ederim.

S. Ç.

Kaliteli bir yaşam için ağrılarınızı ihmal etmeyin.