Boyun Ağrıları

Çoğu hastada şikayetler aniden başlar, boyun ve omuz kuşağında ağrılı hareket kısıtlılığı görülür. Çoğu vaka bir haftadan kısa sürer. Boyun ağrısı yapan hastalıklar arasında Fibromiyalji ve Romatoit Artrit gibi romatizmal hastalıklar, travmalar, bölgesel kas ve kemik patolojileri, Osteoporoz, tümörler, Serabral Palsi ve Menenjit gibi nöromuskuler hastalıklar sayılabilir.

Akut dönem tedavide hastanın eğitimi, yaralanmış dokunun korunması, ağrının ve enflamasyonun azaltılması, erken mobilizasyon ve egzersizler sayılabilir.

Kronik dönem tedavide hasarlanmış dokunun ve komşu yapıların tam eklem hareket açıklığına kavuşmasının sağlanması, omurgayı etkileyen kas iskelet sisteminin gerekli güç ve dayanıklılığa ulaştırılması, normal aktiviteye dönülmesi ve yeni hasarlanmanın önlenmesi gereklidir. Yanı sıra istirahat ve ortezleme, ilaç tedavisi, fizik tedavi ve egzersiz programı ile desteklenmelidir. Sıcak ve soğuk uygulama, traksiyon, masaj ve manipülasyon tedavileri, enjeksiyon tedavileri, kişiye özel program ile uygulanabilir. Boyun egzersizlerinin yanı sıra omuz kuşağının eklem hareket açıklığı ve güçlendirme egzersizleri ile sırt germe ve güçlendirme egzersizleri de yapılırsa sonuç daha verimli olacaktır.

Sizden Gelen Mesajlar

Uzun zamandan beri sırt ve omuz ağrılarım vardı. Doktor hanımın ilaç ve fizik tedavisi sonrasında yıllardır geçmeyen ağrılarımdan kurtuldum. Çok teşekkür ederim...

Ö. A.

Kaliteli bir yaşam için ağrılarınızı ihmal etmeyin.