Skolyoz

Omurganın eğilmesi ve normal arktan sapması olarak tanımlananabilir. Genellikle 14 yaş öncesi belirginleşmeye başlar. Okul öncesi dönemde erkeklerde, yetişkinlik döneminde kızlarda daha fazla görülür. Yapısal olmayan versiyonu genellikle geçici duruş bozukluğu ile karakterizedir ve tedavisi nispeten daha kolaydır. Yapısal skolyoz ise ilerleyici olabilir ve tedavisi daha güçtür.

Skolyoz doğuştan olabilir, bebeklik döneminde yatış pozisyonundan da kaynaklanabileceği düşünülmektedir. Nörolojik hastalıklarda da sıklıkla görülmektedir. Kişi genellikle bir omuzunun daha yüksekte olduğu veya kürek kemiğinin dışarda olduğu şikayetiyle doktora başvurur. Pozisyonel sıkışmaya bağlı nefes darlığı ve mide problemleri de oluşabilmektedir. 20 derecenin altındaki eğriliklerde 6 ayda bir röntgen ile takibi yeterli olur. Kontrollerde ilerleme yoksa ve kozmetik sorun teşkil etmiyorsa ek bir tedaviye gerek yoktur. İki bacak arasında boy farkı var ise tedavi edilmeli, duruş bozuklukları düzeltilmeli, egzersiz yapılmalıdır. Egzersiz tedavileri arasında esneklik egzersizleri, duruş düzeltici egzersizler ve solunum kaslarını güçlendirici egzersizler sayılabilir. 30-45 derece arası eğimlerde korseleme daha ileri derecelerde ise cerrahi yöntemler planlanabilir. Teşhis konulduktan sonra hasta FİZİK TEDAVİ VE REHABİLİTASYON UZMANI tarafından takibe alınmalıdır.

Sizden Gelen Mesajlar

Uzun zamandan beri sırt ve omuz ağrılarım vardı. Doktor hanımın ilaç ve fizik tedavisi sonrasında yıllardır geçmeyen ağrılarımdan kurtuldum. Çok teşekkür ederim...

Ö. A.

Kaliteli bir yaşam için ağrılarınızı ihmal etmeyin.