Diz Ağrısı Fizik Tedavi ile İyileşir Mi?

Diz ağrısı her yaş grubundan insanın etkilenebileceği ve oldukça sık görülen bir rahatsızlıktır. Özellikle ileri yaş hastalarda dizdeki kıkırdağı besleyen ve kayganlık sağlayarak rahat hareket etme imkanı sunan eklem sıvısının besleyiciliği ve işlevi zamanla azalarak önemli bir rahatsızlığa neden olmaktadır.

Diz ağrısı yaşayan hastalar yaşam konforunu kaybetmektedir. Bu hastalar sporsal faaliyetler de bulunabilmenin de ötesinde günlük rutin işlerini yaparken dahil büyük zorluklar yaşayabilmektedir. Hayat kalitesini düşüren ve yaymış olduğu sürekli bir ağrı ile insanlara zor anlar yaşatan bu rahatsızlıkların önüne geçilebilmek için uygulanan etkin tedavi yöntemleri bulunmaktadır.

Tekirdağ diz ağrısı tedavisinde kullanılan eklem içi enjeksiyon yöntemi sayesinde diz ağrılarınızın hafiflemesi ve kaybolması sağlanabilmektedir. Uzman doktorlar tarafından yapılan doğru bir eklem içi enjeksiyon tedavisinin ardından diz ağrısı geçebilmektedir.

Diz Ağrısı Neden Olur?

Diz kapakları sürekli hareket halinde olan ve yapılan eylemler sonucunda çoğu kez aşırı yüke maruz kalan alanlardır. Diz kapağının sürekli olarak aşırı yüke maruz kalması burada bulunan kıkırdak dokunun aşınmasına neden olmaktadır. Diz kapağı eklemlerinde bulunan kıkırdak dokunun aşınması ve zamanla yok olması sonucunda kemiklere zarar verilmekte ve bunun sonucunda farklı birçok diz rahatsızlığı ortaya çıkmaktadır.

Farklı diz rahatsızlıkları sonucu yaşanan diz ağrısının nedenleri şöyledir;
• Aşırı kullanım,
• Gereğinden fazla zorlama,
• Yaşlılık,
• Yorgunluk,
• Pozisyonel kaymalar,
• Travmalar
• Diğer hastalıklara bağlı gelişen durumlardır.

Diz ağrıları tek bir nedene bağlı değildir. Bu ağrıların tanısı aşamasında Uzman Dr. Zuhal Karakoyun muayenehanesinde etkin ve kapsamlı bir tanı süreci uygulanmaktadır. Bu süreçte tanının en başarılı şekilde konulabilmesi için hastanın öyküsü ile birlikte muayenesi yapılmaktadır. Gerekli görülen durumlarda radyolojik görüntülemeler alınmaktadır. Tüm bu bilgiler doğrultusunda yaşanan diz ağrılarının neden olduğu tespit edilmektedir. Ve Tekirdağ diz ağrısı tedavisi için bu tanıya ihtiyaç duyulmaktadır.

Hangi Tip Diz Ağrıları İyileşir?

Diz ağrısına neden olan farklı diz rahatsızlıkları vardır. Bu rahatsızlıklardan bazılarında sadece ağrıyı azaltma yöntemleri uygulanırken bazı ağrılar tamamen iyileşebilmektedir. Doğru tedavi yöntemleri uygulandığında iyileşen diz ağrıları şöyledir;
* Diz kapağı kayması sonucu meydana gelen sıkışmalardan dolayı diz ağrısı yaşanmaktadır. Bazı hareketler sürekli yapıldığında diz kapağı kıkırdağının yıpranmaktadır. Bu yıpranma sonucu ağrı oluşmaktadır. Sıklıkla bacak bacak üstüne atmak, sürekli oturmak, uzun süre bir pozisyonda hareketsiz kalmak diz kapağı kaymasına neden olabilmektedir. Bu tip diz ağrıları doğru tedavi ile tamamen iyileşebilmektedir.

* Diz kapağı kireçlenmesi sonucu diz ağrısı yaşanmaktadır. Diz kapağının rahat hareket edebilmesi için etrafında kıkırdak bir doku bulunmaktadır. Bu kıkırdak dokunun zamanla yıpranması ve aşınması sonucu diz kapağı kireçlenmesi oluşmaktadır. Ve kireçlenme sonucunda hastalar ağrı şikayeti ile hekime başvurmaktadır. Diz kapağı kireçlenmesinde merdiven inip çıkma, ayağa kalkma veya çömelip kalkma gibi hareketlerde ağrı yaşanmaktadır. Ve diz kapağı kireçlenmesi farklı evreler halinde görülmektedir. Erken dönemlerde tanısı konulan diz ağrıları eklem içi enjeksiyon yöntemi ile tedavi edilmektedir.

Tekirdağ Diz Ağrısı Tedavi İmkanları

Tekirdağ diz ağrısı tedavi uygulamalarında Uzman Doktor Zuhal Karakoyun tarafından en etkin tedavi yöntemleri kullanılmaktadır. Eklem içi enjeksiyon yöntemi ile yaşam kalitenizi düşüren ve sizlere zor anlar yaşatan diz ağrıları tedavi edilmektedir.

Tekirdağ fizik tedavi merkezi olarak faaliyet gösteren Uzman Doktor Zuhal Karakoyun Muayenehanesinde düzenlenen özel seanslar ve başarılı tedavi yöntemleri ile ağrısız bir yaşam hakkı sunulmaktadır. Diz ağrısı tedavisi başta olmak üzere nörolojik, ortopedik ve ESWT tedavileri uygulanmaktadır.

Tekirdağ diz ağrısı fizik tedavisi