Eklem İçi Enjeksiyon Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler

Tekirdağ eklem içi enjeksiyon uygulamaları eklem hastalıklarında ve bozukluklarında ortaya çıkan semptomları gidermek için yapılan bir tedavi yöntemidir. Bu yöntem ile eklem içine ilaç enjekte edilerek maksimum etki sağlanmaktadır. Ancak eklem içi enjeksiyon uygulamalarının ardından hekimlerin yönlendirmeleri doğrultusunda dikkat edilmesi gereken bir süreç bulunmaktadır. Bu tedavide hedeflenen ve beklenen etkileri alabilmek için uygulama sonrasında dikkat etmeniz gereken detayları bilmeli ve bu yönlü hareket etmelisiniz.
Tekirdağ fizik tedavi merkezinde uygulanan eklem içi enjeksiyon fizik tedavi ve diz ağrısı için en çok tercih edilen tedavi yöntemlerinden birisi olarak bilinmektedir.

Eklem İçi Enjeksiyon Nedir?

Eklem enjeksiyonu romatizmal hastalıklar ve hareket sistemi hastalıklarının tedavisinde kullanılmaktadır. Diz, omuz ve kalça eklemlerine yapılmaktadır. Ağız yoluyla ilaç almak yerine bu uygulama ile ilacın direk olarak eklem içine enjektesi sağlanmaktadır. Böylelikle ilacın etkisi ve tesiri hem çok daha hızlı hem de daha baskın olmaktadır.
Eklem içi enjeksiyonların kullanım amacı öncelikli olarak eklemdeki ağrıların azaltılmasıdır. Aynı zamanda eklem içinde hasar görmüş yapıların tamiri için de bu tedavi yöntemi kullanılmaktadır. Eklem içi enjeksiyon tedavisinde kortikosteroid, hyaluronik asit ve lokal anestezik kombinasyolu ilaçlar kullanılmaktadır. Aynı zamanda dizlerde bulunan eklem sıvısının akışkanlığını artırıcı ve eklem kıkırdak yapısını güçlendirici ilaçlar tercih edilmektedir.

Eklem İçi Enjeksiyon Kaç Ayda Bir Yapılır?

Eklem içi enjeksiyonlar için en ideal uygulama aralıkları hekim tarafından belirlenmektedir. Hastanın ağrı durumuna ve uygulanan ilaca göre uygulama sıklıkları değişiklik göstermektedir. Çünkü her bir hastanın yaşamış olduğu eklem ağrılarının boyutu farklıdır. Aynı zamanda eklem ağrıları diz, omuz, kalça ve el ve ayak bileklerinde yaşanabilmektedir. Eklem ağrısının olduğu bölgeye göre farklı ilaçların kullanıldığı bir tedavi uygulanmaktadır. Dolayısıyla tedavi aralıkları için karar hekime aittir. Genel olarak bilgi vermek gerekirse kortikosteroid yılda en fazla 2 kez yapılmaktadır. Hyaluronik asit ise genellikle yılda bir kez yeterli olmaktadır.

Tedavi Sonrası Hastalar Nelere Dikkat Etmelidir?

Tekirdağ diz ağrısı tedavisi olarak uygulanan eklem içi enjeksiyon sonrasında hastaların dikkat etmesi gereken bazı detaylar bulunmaktadır. Yapılan tedavinin başarılı olabilmesi ve hastaların yan etkilerden minimum düzeyde etkilenebilmesi için tedavi sonrası dikkat edilmesi gerekenler şöyledir;
• Eklem içi enjeksiyonlar lokal veya genel anestezi ihtiyaç duyulmadan uygulanan bir tedavi yöntemidir. Dolayısıyla Tedavinin tamamlanmasının ardından hastanın 1 ila 3 sat kadar dinlenmesi yeterli olacaktır. Bu dinlenmenin ardından hasta evine gidebilir.
• Tedavinin yapıldığı gün hastaların farklı düzeyde ağrılar yaşaması olası bir durumdur. Bu nedenle Tedavinin yapıldığı tüm gün dinlenilmesi gerekmektedir.
• Tedaviden sonra hekimin vermiş olduğu ağrı kesici ilaçlar belirtilen dozlarda kullanılmalıdır.
• Tedavinin uygulandığı bölgenin en az 2 ila 3 gün zorlanmaması gerekmektedir.

Eklem İçi Enjeksiyon Sonrası Kontroller

Tekirdağ eklem içi enjeksiyon tedavisi Uzman Dr. Zuhal Karakoyun muayenehanesinde yapılmaktadır. Omuz, diz, el bileği ve ayak bileği eklem içi ve tendinit tedavisi ile birlikte devam tedavisi ve tedavi sonrası kontrol süreci sağlanmaktadır.
Eklem içi enjeksiyon uygulamasının ardından hekiminizin belirtmiş olduğu Detaylara dikkat ederek başarılı sonuçlar elde edebilirsiniz. Tedavinin ardından geçen 2-3 haftalık bir zaman diliminden sonra kontrol için Uzman Dr. Zuhal Karakoyun muayenehanesine gelebilirsiniz.

Tekirdağ eklem içi enjeksiyon