Kulunç Tedavi Edilmezse Ne Olur?

Kulunç tıp dilinde myofasial ağrı sendromu ismi verilen kas düğümcükleridir. Kas veya kası saran zar içerisinde gerilen ve kısalan kaslar gevşeyememekte ve burada kas düğümcükleri oluşmaktadır. Çoğunlukla boyun, sırt ve omuz bölgelerinde rastlanmaktadır. Yayılan bir ağrı şeklinde kendini gösteren kulunç tedavi edilmediğinde bu ağrılardan da kurtulmak mümkün olmayacaktır. Kulunç tedavi edilmezse ne gibi sonuçlar ortaya çıkar sorusundan önce kulunç hakkında biraz daha detaylı bilgi sahibi olmak gereklidir.

Kulunç nedir?

Kulunç tam olarak nedeni bilinmeyen bir kas sorunudur. Farklı birçok nedene bağlı olarak kaslar düğümleşerek sertleşmekte ve bu düğümlerin olduğu bölgeden etrafa yayılan bir ağrı hissedilmektedir. Çoğu kez fıtık ile karıştırılabilen kulunç ağrısı kas düğümlenmesinin olduğu bölgeden etrafa yayıldığı için tam olarak doğru noktayı teşhis etmek ve oraya müdahale etmek ancak uzman hekimlerin bilgi ve becerisine dayanmaktadır.

Kulunç neden olur?

Hemen hemen her yaş grubunda ve çoğunlukla kadınlarda gözlemlenen kulunç farklı birçok nedene bağlı olarak oluşabilmektedir. Kulunca neden olan en yaygın sebepler şöyle sıralanmaktadır;
• Stres,
• Gerginlik,
• Soğuk algınlığı,
• Rüzgarda kalmak,
• Oturuş ve duruş bozukluğu,
• Vitamin, magnezyum, demir, çinko, potasyum ve kalsiyum eksikliği
• Kaslara aşırı yüklenme
• Hareketsiz bir yaşam tarzı
• Omur arası problemlerdir.

Tedavi edilmezse sonuçları nelerdir?

Kulunç insanların yaşam kalitesini düşüren ağrılı bir rahatsızlıktır. Kuluncun vermiş olduğu ağrı dışında herhangi bir tehlikesi ya da zararı yoktur. Tedavi edilmediği durumda uzun süreli bu sorunun yaşanması kronik bir rahatsızlık durumuna dönüşebilmektedir. Buna insanlar için sürekli ve kesintisiz ağrılı bir yaşam demektir. Bu nedenle Tekirdağ kulunç tedavisi yöntemleri ile en hızlı şekilde tedavi edilmelidir.

Kulunç belirtileri

Kulunç çoğunlukla kendini ağrı ile hissettirmektedir. Bel fıtığı ile benzer etkilere sahip olan kuluncun gözlemlenen en yaygın belirtileri şöyledir;
Boyun, sırt ve omuz bölgesinde dinleyen sürekli bir ağrı,
• Eklemlerde tutulma,
• Yorgunluk ve halsizlik hissi,
• Nefes alırken batma hissi,
• Kaslarda şiddetli ağrı,
• Sırt bölgesinden kollara doğru uyuşma hissi,
• Kaslarda karıncalanma, batma ve uyuşma
• Ağrı kesicilerin etki göstermemesi,
• Ağrı nedeniyle oluşan uyku problemleridir.

Tekirdağ kulunç tedavisi

Kulunç ağrısı vücutta tetik nokta denilen bölgelerde kendini göstermektedir. Kas düğümlenmesi ile oluşan bu ağrı yayılarak devam etmektedir. Dolayısıyla kulunç tedavisini yapılabilmesi için öncelikli olarak en doğru bölgenin teşhis edilmesi gerekmektedir. Bu da ancak Kas ve iskelet sistemi üzerinde etkin bir bilgiye sahip olan uzman doktorlar tarafından yapılabilmektedir. Kuluncun meydana geldiği bölge tespit edildiğinde direkt olarak o bölgeye uygulanan tedavi yöntemleri ile bu rahatsızlıktan tamamen kurtulabilmek imkanı sağlanmaktadır.
Tekirdağ kulunç tedavisi için Uzman Doktor Zuhal Karakoyun muayenehanesinde teşhis ve tedavi hizmeti sunulmaktadır.

Tekirdağ kuru iğneleme tedavisi için farklı büyüklüklerde çok ince iğneler kullanılmaktadır. Katılaşmanın oluştuğu bölüm tespit edilerek bu iğneler sürekli olarak bu bölgeye batırılıp çıkarılmaktadır. İğnelerde herhangi bir ilaç vb. madde bulunmamaktadır. Bu nedenle tedaviye kuru iğneleme ismi verilmiştir. Yapılan bu uygulama sayesinde iğnelerin etkisi ile katılaşma olan bölgede önemli düzeyde bir gevşeme yaşanarak kulunç yok edilmektedir.
Uzman Doktor Zuhal Karakoyun muayenehanesinde kulunç tedavi yöntemleri uygulanmaktadır. Teşhis ve tanının ardından uygulanan en doğru yöntemler ile bu rahatsızlıktan tamamen kurtulma imkanı sağlanmaktadır.

Tekirdağ kulunç tedavisi