Kuru İğneleme Nedir?

Kuru iğneleme tedavi yöntemi (İMS) kronik kas ve iskelet sistemi hastalıklarının tedavisinde kullanılan Fizik Tedavi yöntemlerinden birisidir. Kas ve iskelet sistemi hastalıklarından dolayı oluşan ağrı ve hareket kısıtlılıklarında kuru iğneleme yöntemi kullanılmaktadır. Bu tedavi yönteminde ince enjeksiyon iğneleri kullanılmaktadır. Bu iğnelerin sahip olduğu mekanik etkiden faydalanılarak kasta oluşan sertleşmeleri giderilmesi sağlanmaktadır. Çeşitli boylarda ve ince olan iğneler kasları uyararak o bölgede oluşan ağrı ve hareket kısıtlılıklarının önüne geçilmektedir.
Son yıllarda en sık tercih edilen kuru iğneleme tedavi yöntemi kulunç tedavisi, bel ağrısı, boyun ağrısı, sırt ağrısı, omuz ağrısı, ağrılı kas spazmları, duruş bozukluğu ya da skolyoz nedeniyle oluşan kas gerginlikleri, tenisçi ve golfçü dirseği, fibromiyalji sendromu, miyofasiyal ağrı sendromu ve sürekli olarak aynı pozisyonda durmaktan dolayı oluşan ağrıların tedavisinde tarih edilmektedir. Aynı zamanda spor yaralanmalarında, travma sonrası oluşan omurga ağrılarında ve omuz, dirsek, topuk, kalça ve el tenditlerinde kuru iğneleme yöntemi kullanılmaktadır.
Tekirdağ kulunç tedavisi için Uzman Doktor Zuhal Karakoyun muayenehanesinde kuru iğneleme yöntemi uygulanmaktadır. Kulunçlara iğne batırılarak burada oluşan spazm ve gerginlikler giderilmektedir. Farklı uzunlukta ve oldukça ince olan iğneler kulunç içine batırılarak burada yarattığı etki ile spazmın çözümlenmesine ve tetik noktalarının gevşemesine yardımcı olur.

Kuru iğneleme kimlere yapılır?

Kuru iğneleme 12-15 yaşından itibaren tüm yaş grupları için uygulanabilen bir tedavi yöntemidir. Kuru iğneleme yapılacak olan hastanın kronik rahatsızlıklarının olması bu tedavi için bir engel değildir. Hatta kanser hastaları için uygulanan kuru iğneleme yöntemi ile hastaların kas ve tendon ağrılarında önemli ölçüde bir rahatlama yaşanmaktadır. Dolayısıyla kuru iğneleme tedavilerinin oldukça geniş bir hasta profili bulunmaktadır. Farklı birçok hastalığın tedavisinde kullanılan bu uygulama Tekirdağ Uzman Doktor Zuhal Karakoyun muayenehanesinde yapılmaktadır.

Kuru iğneleme ile akupunktur arasındaki farklar

Tekirdağ Kuru iğneleme tedavi yöntemi akupunktur tedavisinde olduğu gibi iğne ile yapıldığı için çoğu kez bu yöntem ile karıştırılmaktadır. Ancak kuru iğneleme tedavisi ve akupunktur uygulamaları Fizik Tedavi adı altında kullanılan birbirinden farklı iki yöntemdir. Bu iki yöntemin arasında var olan tek benzerlik her iki metotta da iğne kullanılıyor olmasıdır. Bunun dışında kuru iğneleme ve akupunktur arasındaki farklar şöyledir;
   • Kuru iğneleme yönteminde uygulama yapılacak olan bölgeye iğneler sürekli olarak batırılıp çıkarılmaktadır. Ancak akupunktur tedavisinde rahatsızlığın durumuna ve bölgesine göre bazı noktalara iğneler saniyelik batırılıp çıkarılır, bazı bölgelerde kanatma yapılır, bazılarında ise batırılan iğne 20-30 dakika kadar bekletilir.
   • Kuru iğneleme tedavisinde amaçlanan etki hemen kendini göstermektedir. Ancak akupunktur tedavisi zaman alan bir tedavi sürecidir. Yapılan akupunktur tedavilerinden alınacak olan sonuç hastaya göre değişmektedir. Bazı hastalarda ilk seansta etki görülürken bazı hastalarda bu süre 8-10 seans kadar olabilmektedir.

Tekirdağ kuru iğneleme tedavisi

Uzman Doktor Zuhal Karakoyun muayenehanesinde Tekirdağ kuru iğneleme tedavi yöntemi uygulanmaktadır. Tekirdağ kulunç tedavisi kapsamında uygulanan ve oldukça başarılı sonuçlar ortaya koyan kuru iğneleme tedavisi ile kas spazmlarından en hızlı şekilde kurtulmanız mümkündür.
Uzman Doktor Zuhal Karakoyun Muayenesinde uygulanan ve her biri başarılı sonuçlara ulaşan kuru iğneleme tedavisi için hastalardan gelen teşekkür mektupları dikkat çekmektedir. Birebir uygulamanın yapıldığı hastaların tedavinin başarısı hakkında yapmış oldukları olumlu yorumlar hem tedavinin ne kadar etkin bir yöntem olduğunu hem de Uzman Doktor Zuhal Karakoyun muayenehanesinin en doğru ve en güvenli uygulama noktalarından birisi olduğunu göstermektedir.

Tekirdağ kuru iğneleme tedavisi