PRP Nedir?

PRP tedavisi cilde taze ve genç bir görünüm veren ve cilt kusurlarını yok eden bir uygulamadır. Platelet-rich Plasma olarak bilinen bu uygulamada kişinin kendi kanından elde edilen plazma kullanılmaktadır. Kişilerden alınan kan özel bir tüpe alınarak santrifüj işlemine tabi tutulmaktadır. Bu işlem sayesinde bileşenlerine ayrılan plazma kişiye enjekte yöntemi ile tekrar verilmektedir. trombositlerin yapısında barındırmakta olduğu büyüme faktörlerinin enjekte edilerek o bölgede bir canlanma ve yenilenme hedeflenmektedir.
PRP ya da trombosit açısından zengin plazma tedavisi olarak bilinen bu uygulama özellikle saç dökülmesi ve cilt sorunlarının tedavisinde kullanılmaktadır. Enjekte edilen bu plazma içerisinde özel hücreler ve hücre büyümesini destekleyen çeşitli proteinler bulunmaktadır. Kandan izole edilen ve konsantre edilen plazma zarar gören dokuların yenilenmesi ve sağlıklı hücrelerin gelişmesi için oldukça yaygın şekilde tercih edilmektedir.

Plasma tedavisi nasıl yapılır?

Plasma tedavisi bu alanda eğitim alan uzmanlar tarafından yapılmaktadır. Bu uygulamada birbirini takip eden bir işlem süreci bulunmaktadır. Plasma tedavisinde takip edilen işlem süreci şöyledir;
• Öncelikli olarak plasma tedavisi yapılacak olan kişiden uzman hekimin yönlendirmesi sonucunda kan alınmaktadır. Alınacak kan miktarı enjekte edilecek plasma miktarına bağlı olarak kişiden kişiye değişmektedir.
• Özel tüplere alınan kan örneği santrifüj cihazında bileşenlerine ayrıştırılır. Bu işlem yaklaşık olarak 15 dakika sürmektedir.
• Santrifüj ile bileşenlerine ayrılan plasma enjekte edilmek üzere hazır hale getirilir.
• Enjeksiyon yapılması gereken alanları belirlemek için ultrason vb. görüntüleme yöntemleri kullanılabildiği gibi uzman hekimlerin bilgi ve deneyimi sayesinde uygulama bölgeleri tespit edilir.
• Uygulama yapılacak olan bölge ve noktalar belirlendikten sonra PRP buralara enjekte edilir.
Tekirdağ PRP uygulamasında enjekte süreci 35-40 dakika gibi bir süreçte tamamlanmaktadır. Santrifüj ile birlikte toplam tedavi için 1 saatlik bir zaman dilimi yeterli olmaktadır. Bu tedavi için önerilen uygulama sıklığı haftada bir kez olmak üzere planlanmaktadır. Ve toplam 4 seansta önemli bir etki elde edilmektedir.

PRP Hangi hastalıklarda kullanılır?

PRP tedavisi bugün tıbbın farklı birçok alanında kullanılan ve etkin sonuçlar elde edilen bir tedavi yöntemidir. Yan etki ihtimali neredeyse yoktur. Tekirdağ PRP uygulamalarının fizik tedavide ve ortopedik rahatsızlıklarda en yaygın şekilde kullanıldığı alanlar şöyledir;
• Kalça ve diz kireçlenmeleri
• Omuz ağrıları
• Tenditinitler
• Topuk dikeni
• Tenisçi direseği
• Kulunç ağrıları

Tekirdağ PRP imkanları

Tekirdağ PRP uygulamaları için Uzman Doktor Zuhal Karakoyun muayenehanesinde hizmet verilmektedir. Bu alanda eğitimli uzman doktor tarafından yapılan bu tedavi ile ciltte ve saçlarda önemli iyileşmeler gözlemlenmektedir. Tekirdağ PRP uygulamalarının sağlamış olduğu faydalar bu uygulamayı yaptıran hastalardan gelen teşekkür yazılarında çok net bir şekilde belirtilmektedir. Tekirdağ PRP uygulaması ile hedeflenen tüm olumlu etkileri en hızlı şekilde ulaşılabilmektedir.

PRP uygulamaları için belirlenen tedavi süreci hastadan hastaya değişiklik göstermektedir. Yara ya da ciltteki deformasyonun büyüklüğüne göre uygulama sıklığı ve seans sayısında kişiye özel bir planlama yapılmaktadır. En etkin ve başarılı PRP tedavi planlamaları için Uzman Doktor Zuhal Karakoyun hizmet vermektedir.

Tekirdağ PRP plasma tedavisi