Tekirdağ Topuk Dikeni Kırma Tedavisi

Topuk kemiğinde sivri uçlu kemik büyümeleri gözlemlenmektedir. Kalkaneus adı verilen bu kemik büyümeleri halk dilinde topuk dikeni olarak bilinmektedir. Farklı birçok nedene bağlı olarak gelişen topuk dikeni topuğun arkasında veya topuğun ön kısmında oluşabilmektedir. Oluşan bu rahatsızlığın tedavisinde en yaygın olarak kullanılan yöntem topuk dikeni kırma tedavisidir.
Tekirdağ topuk dikeni kırma tedavisi ile önemli başarılar elde edilmektedir. Bu tedaviler sayesinde topuk ağrısının %80-90 oranında geçmesi sağlanmaktadır. Bu süreçte uygulanan tedavi yöntemine ESWT ismi verilmektedir. Şok dalga tedavisi olarak da bilinen bu yöntem sayesinde topuk kemiğinde büyüyen sivri uçlu kısım ortadan kaldırılmakta ve topuk kireçlenmesinin önüne geçilmektedir.

Topuk Dikeni Nedir?

Topuk ile ayak arkının arasında kalsiyum tortuların birikmesi sonucunda kemiksi bir yapılanma oluşmaktadır. Topuk dikeni adı verilen bu kemiksi yapı çoğu kez dışarı doğru bir çıkıntı ile kendini göstermektedir. Dinlenme halinde hiçbir etki göstermeyen ancak hareket edildiğinde ağrı ile kendini hissettiren Topuk dikeni insanların gündelik faaliyetlerini kısıtlayan önemli bir sağlık sorunudur. Topuk dikeni topuk kısmında çivi veya taş olduğu hissi uyandırmaktadır. Erken teşhis edildiğinde uygulanacak tedavi yöntemleri ile tamamen ortadan kalkabilmektedir.

ESWT Nedir? (Şok Dalga Tedavisi)

ESWT Diğer ismi ile Şok dalga tedavisi Topuk dikeni tedavi alanında kullanılan en etkili yöntemlerin başında gelmektedir. Yüksek bir teknolojiden oluşan bu tedavi sayesinde uygulama yapılan bölgede ağrı ve acı gidermek için Kan akışı harekete geçirilmektedir. Vücudun dışından uygulanan ESWT tedavisinde herhangi bir yara veya kesik bulunmamaktadır. Özel bir cihaz ile vücudun dışından uygulama yapılmaktadır. Bu cihazlar güçlü ses dalgaları oluşturarak birçok hastalığın tedavisini sağlamaktadır.
ESWT Tedavisi ile kalsiyum birikmesi sonucu kemikleşmiş olan yapının kırılarak yok edilmesi sağlanmaktadır. Hastanın ve hastalığın durumuna göre Topuk dikenini tamamen yok edebilecek olan bu yöntem ne kadar erken uygulanmaya başlanırsa o kadar avantajlı ve faydalı olacaktır. ESWT tedavi topuk dikeni oluşan bölgede kanlanma artırılarak vücudun kendi iyileştirici mekanizmalarının devreye girmesi ve ağrıya neden olan kemik yapının yok edilmesi sağlanmaktadır. Bu yöntem ile aynı zamanda topuk kireçlenmeleri, hasar gören tendon ve dokuların rejenerasyonu gibi tedavilerde yapılmaktadır.
ESWT tedavisi topuk dikeni için kesin çözüm sunmaktadır. İlaçsız, yarasız ve kesiksiz bir şekilde yüksek enerjili ses dalgaları ile çok kısa sürede topuk dikenine çözüm bulunmaktadır. Bu uygulama ile topuk dikeni rahatsızlığına %80-90 oranında kalıcı çözüm sunulmaktadır.
Tekirdağ topuk dikeni tedavisinde kullanılan ESWT sayesinde 3-6 seans sonunda tamamen iyileşme elde edebilirsiniz. Bunun için Uzman Doktor Zuhal Karakoyun muayenehanesinde ESWT tedavisi alabilirsiniz.

Topuk dikeni tedavisi sonrası dikkat edilecekler

Tüm tedavilerde olduğu gibi topuk dikeni tedavisinin ardından hastaların dikkat etmesi gereken önemli detaylar bulunmaktadır. ESWT yönteminin ardından hastalar fizyoterapistin önerdiği egzersizleri aksatmadan uygulamalıdır. Bu yöntem vücudun kendini yenilemesi ile tedavi eden bir yöntem olduğu için egzersizlerin eksiksiz ve tam olarak uygulanabilir olması çok önemlidir.
ESWT Tedavisinde uygulanacak seans sayısı hastalığın durumuna göre hekimler tarafından belirlenmektedir. Uygulanan her bir seans sonunda hastalar gündelik yaşamlarına devam edebilecek durumdadır. Ancak tedavi uygulanan bölgenin birkaç gün boyunca kontrol altında tutulması gerekmektedir.

Tekirdağ topuk dikeni kırma

Tekirdağ Topuk dikeni tedavisi için Uzman Doktor Zuhal Karakoyun muayenehanesinde ESWT tedavisi uygulanmaktadır. Bugüne kadar yapılan tedavilerde önemli düzeyde bir başarı oranı elde edilmiştir. Hastalardan gelen teşekkür mektupları yapılan bu tedavinin başarısını ortaya koyan en önemli göstergelerdir.

Tekirdağ topuk dikeni tedavisi